نگاهی که فراسوی افق در پروازست

نگاهی که فراسوی افق در پروازست
تورج پارسی 
نهم اپریل دوهزار چهارده

از سی و یکم مارس تا ششم اپریل هفته فرهنگی ایرانیان در اپسالا برگزار شد ، فرصت آن یا فتم که شنبه پنجم اپریل در کتابخانه شهر stat biblotek حضور یابم . نمایشگاهی از عکس های تیمور زارع هنرمند شناخته شده ایرانی ، فیلم یک مدرسه جدید ساخته شده که در واقع دستاوردهای انجمن یاری بود .
انجمنی که سال ها تلاش می کند که به خانواده های کم در آمد در میهن یاری برساند که فرزندانشان به گروه بزرگ سرگردان بچه های خیابانی نپیوندند ! این انجمن با کتابخانه سازی مدرسه سازی نقشی را ایفا کرده که برآیند آن ثمربخش بوده است . عکس هایی از این و آن سوی میهن فراهم آمده از سوی انجمن یاری . 
عکسی را که می بینید آنرا " نگاهی که فراسوی افق در پروازست " نام گذاشته ام ، نگاه از تخته سیاه کلاس فراتر رفته است حتا به افقی که نمی توان ردش را پی گیر شد . 

ساعت دوازه بانو شیدا شفیعی شاعر و هنرپیشه یکی از شعرهای عاشقانه اش را خواند که بانو مینو آنرا به سوئدی برگردانده بود و بانویی سوئدی آنرا خواند ، زیبا بود پر معنا با تشبیهاتی دل نشین . 

درهمین روز انتظار دیدار با دکتر شکوفه تقی را هم داشتم که شوربختانه برنامه اش دیر تر شروع می شد ،نتوانستنم بمانم ، با تیمور به نمایشگاه رفتم و از کارهایش دیدن کردم و سپس با آرامش به خانه برگشتم .

در راه همین " نگاه " را با خود می بردم ، به راستی این چشمان سخنگو به چه می اندیشید ؟ چه می گفت ؟ به آینده ای که ؟ ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد