راوی گفت : در اوایل سلطنت رضا شاه زنی بود ه در شیراز


راوی گفت : در اوایل سلطنت رضا شاه زنی بود ه در شیراز

تورج پارسی


یک شنبه دهم اگوست دوهزار چهارده

راوی گفت : در اوایل سلطنت رضا شاه زنی بود ه در شیراز به نام مولودو ! مولودو هیکلی بلند و بالا و چاق داشته و بسیار هم ساده دل . هر کس در آن زمان می خواسته برعلیه کسی شایعه ای را پخش بکند سراغ مولودو می رفته و موضوع را به وی می گفته و التماس و دخیل، سر علی شاه چراغ ، به این سوی نور گویان که به کسی نگی ها ، تاکید بیشتر که به کسی نگی !! مولودو هم سر علی گویان و شاه چراغ گویان و.... به هر کس می رسید می گفت تو محرموم هستی ای را که تعریف می کنم سر علی ، به شاه چراغ ، به هر سوی نور که به کسی نگی ها !!! تا غروب تمام شیراز خبردار می شدند !
این صفت مولودو از ویژگی فرهنگی ماست ، هر کجا ایرانی هست امکان ندارد که مولودو وجود نداشته باشد ! یا به گفته دوستی : جونوم همه یه جورایی مولودو هستیم ! حتا ای انقلاب هم یک جوری مدیون همین مولودو هاست !!!!! به راسی عاجز بی جزمون کردن !!
برخی از شخصیت ها هم بواسطه کمبوده خود می خواهند یک جورهایی مطرح باشند حتا در کوچک جلوه دادن دیگران برای خود بزرگی تدارک بببیند ! البته بیچاره مولودو ساده بود اما مولودو های زمانه ساده نیستند و از صب تا پسین مشغول کروندن زندگی آدمای دیگه ن ، البته آنانکه به هشلهف های روزمره مولودو ها چه از جنس زنانانه اش یا مردانه اش در هر زمینه ای گوش می نهند دست کمی از آنها ندارند ......
Photo: ‎راوی گفت : در اوایل سلطنت رضا شاه زنی بود ه در شیراز
 
تورج پارسی 

یک شنبه دهم اگوست دوهزار چهارده

راوی گفت : در اوایل سلطنت رضا شاه زنی بود ه در شیراز به نام مولودو ! مولودو  هیکلی بلند و بالا و چاق داشته و  بسیار هم  ساده  دل . هر کس در آن زمان می خواسته برعلیه کسی شایعه ای را پخش بکند سراغ مولودو می رفته و موضوع را به وی می گفته و التماس و دخیل، سر علی   شاه چراغ ، به این سوی نور گویان که به کسی نگی ها ، تاکید بیشتر که به کسی نگی !! مولودو هم سر علی گویان و شاه چراغ گویان  و.... به هر کس می رسید می گفت تو محرموم هستی ای  را که تعریف می کنم سر علی ، به شاه چراغ ، به  هر سوی نور که به کسی نگی ها !!! تا غروب تمام شیراز خبردار می شدند ! 
این صفت مولودو از ویژگی فرهنگی ماست ، هر کجا ایرانی هست  امکان ندارد که مولودو وجود نداشته باشد ! یا به گفته دوستی : جونوم همه یه جورایی مولودو هستیم ! حتا ای انقلاب هم یک جوری مدیون همین مولودو هاست !!!!! به راسی عاجز بی جزمون کردن !!
برخی از شخصیت ها هم بواسطه کمبوده خود می خواهند یک جورهایی مطرح باشند حتا در کوچک جلوه دادن دیگران برای خود بزرگی تدارک بببیند ! البته بیچاره مولودو ساده بود اما مولودو های زمانه ساده نیستند و  از صب تا پسین مشغول کروندن زندگی آدمای دیگه ن  ، البته آنانکه  به هشلهف های روزمره  مولودو ها چه از جنس زنانانه اش  یا مردانه اش  در هر زمینه ای گوش می نهند دست کمی از آنها ندارند ......‎

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد