ایرج پزشک زاد و دایی جان ناپلئون و پایگاه ناتو در سانفرانسیسکو !!

ایرج پزشک زاد و دایی جان ناپلئون :‌


حکایت طنزآلود دیگر جلسه در رابطه با محبوبیت دایی جان ناپلئون در میان قشرهای مختلف جامعه، ماجرای یکی از سخنرانی های جدی ایرج پزشکزاد در دوران محمدرضاشاه پهلوی برای دانشجویان رشته حقوق سیاسی و اقتصاد بود. در آن زمان به دستور دولت از مدیران وزارتخانه ها از جمله وزارت خارجه دعوت شده بود تا ضمن صحبت درباره مسائل مهم، تجربیات خود را در اختیار دانشجویان بگذارند:"به بنده هم تکلیف شده بود که درباره پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صحبت کنم."

ایرج پزشکزاد می گوید: "رفتم به آن دانشکده و رئیس بخش حقوق ضمن استقبال از من شرحی هم دادند درباره علاقه دانشجویان به مسائل سیاسی و بخصوص به مسئله (ناتو) و گفتند: "به همین دلیل هم سالن بقدری شلوغ شده که عده ای سرپا ایستاده اند." بنده درباره پایگاه های ناتو در نوروژو جنوب ایتالیا توضیح می دادم و دانشجویان با علاقه در سکوت گوش می کردند تا موقع سئوالات شد. اولین سئوالی که مطرح شد این بود که "آیا ناتو در سان فرانسیسکو هم پایگاه داره؟" که در پی آن هره خنده ششصد هفتصد نفری حاضران پنجره ها را به لرزه درآورد. من بکلی وحشت کردم و مدت چند ثانیه ای طول کشید تا بالاخره حالیم شد چه اتفاقی افتاده. به نقل از بی بی سی

از صدای سخن عشق


از سخن عشق
فریدون مشیری
زمان نمی گذرد ، عمر ره نمی سپرد
صدای ساعت شماطه ، بانگ تکرارست
نه شنبه هست و نه جمعه !
نه پار و نه پیرار
جوان و پیر کدام است ، زود و دیر کدام ؟
اگر هنوز جوان مانده ای به آن معناست
که عشق را به زوایای جان صلا زده ای
ملال پیری اگر می کشد تورا ، پیداست
که زیر سیلی تکرار دست و پا زده ای !
زمان نمی گذرد !
صدای ساعت شماطه ، بانگ تکرارست
خوشا به حال کسی
که لحظه لحظه اش ، از بانگ عشق سرشارست

انتخابات سوئد ! چهاردهم سپتامبر دوهزار چهارده


انتخابات سوئد !
چهاردهم سپتامبر دوهزار چهارده
حزب های دست راستی به رهبری نخست وزیر راینفلد در مدت هشت سال فاصله ی طبقاتی چشمگیری را در کشور سوئد بوجود آوردند ! در این هشت سال   بیشی از مدرسه ها و درمانگاهای پزشکی و.....را خصوصی کردند  ،  مالیات بر درآمد و مالیات تجاری شرکت ها را  کم کردند ،   مالیات بر ثروت را برداشتند ، ازهزینه های رفاهی از جمله کمکهای مالی  به افراد کم درآمد یا بی کار را کاهش دادند  ...  .
این هشت سال دوره ی چاق تر شدن  همه سویه ثروت مندان بود  .
امیدست امروز  با پیروزی سوسیال دموکرات ها ، حزب چپ و حزب محیط زیست به هشت سال بی شرمی سرمایه داری پایان داده بشود !‌

روابط انسانی برخی هنگام از درون پوک می شوند !!!!!!!!


روابط انسانی برخی هنگام از درون پوک می شوند !!!!!!!!


تورج پارسی

شنبه سیزدهم سپتامبر دو هزار چهارده


روابط انسانی برخی هنگام از درون پوک می شوند ، خواه ناخواه پیوند گسسته خواهد شد مگر به هنگام باز سازی و نفسی تازه به آن بخشیده بشود ! کج دار مریز نسخه ای همیشگی نیست .
آیا پایان دوستی یعنی آغاز دشمنی ؟
یکی از نقاط ضعف فرهنگی ما همین نکته است !

" اینجا به راستی بتکده نیست "


آّقا جان اینجا بتکده نیست ، اینجا امام و امامزاده نیست ، اینجا پاسارگاد است ، آرامگاه کوروش هخامنشی است ، مردی که درزمان خودغیر از پادشاهان دیگر بود ، نگاهی دیگر داشت ! با او مانند " بت " رفتار نکنید ، این کردار خردمندانه نیست ، این کردار خوانایی با تاریخ و اندیشه بشری ندارد ! آقا جان به گواهی تاریخ و تاریخ دانان " اینجا به راستی بتکده نیست " ! با مهر همیشگی