زمانی است که در یوتوب ، هم بازی شدن بچه ها و حیوانات را می بینم !


زمانی است  که در یوتوب ، هم بازی شدن بچه ها و حیوانات را می بینم !
تورج پارسی
پنج شنبه هشتم دوهزار پانزده

https://www.youtube.com/watch?v=Oql972Jht5k
زمانی است  که در یوتوب ، هم بازی شدن بچه ها و حیوانات را می بینم  و پی می گیرم .هوش و هم خویی حیوانات با انسان قابل نگرش است چنانچه می بینم  خواندن عدد و حروف توسط حیوانات نیز رقم دیگری است از ارقام این چنینی !
سگ را در اوستا Span  در سانسکریت svan  می نامند . فرس هخامنشی سک saka  نامیده است  , بکار گیری " سگ "  در فارسی امروزی برگرفته از واژه spako / سپک است   ، مادی ها هم سگ را اسپاکو می نامیدند ، همین واژه در زبان روسی собака سباک شده است ...

سگ از حیواناتی است که همچون اسب  زود به انسان خو گرفت و مونس شد  و در خانه و زندگی همگام گردید آنچنانچه  دین ، سگ را به عنوان موجودی جاندار  و کارآمد مورد توجه قرار داد و نگهداشت آنرا به عنوان عضوی از خانه و کاشانه فرمان داد ، حکم دین  دیگر فرمان الهی !! نیست  !!! برآیند زندگی اجتماعی است !
سگ ها نیز در سه گروه ، خانگی ، شبانی یا نگهبان ، شکاری هستند ، سگ از نظر بویایی بسیار شامه ی تیزی دارد .
در ایران باستان به ویژه دوره ی ساسانی پیش  از بردن نسا / جسد / سگ ویژه را می آوردند که به مرده بنگرد ، در اینجا با دو معنا روبرو می شویم نخست اینکه سگ نگهبانی می کند که دروج وارد لاشه نشود ، این را سگ دید می گفتند ! این معنا قابل تامل است که دم آخر می باید از دروج دوری کرد ؟ ! معنای دیگر که می تواند باز در پرکتیک گستره ی بیشتری داشته باشد شامه ی تیز سگ است که می تواند یاری رسان باشد . به این عبارت که اگر کسی سکته کرده باشد شامه تیز سگ می تواند آشکار بکند که مرده است یا اینکه هنوز زنده !
دین یهود و اسلام این حیوان را نجس می دانند و اسلام سگ سیاه رنگ را نه تنها نجس بلکه  شیطانی  می داند و فرمان قتلش را نیز صادر کرده است !!!!
شاید نام  حاچیکو را شنیده باشید ؟‌ سگی که وفا را معنا بخشید ، این فیلم را بارها دیدم و بارها به آن اندیشیدم اگر ندیده باشید حتما ببنید !
" 
هاچیکو (به ژاپنی: ‪ハチ公‬) (زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۹۲۳ - درگذشتهٔ ۸ مارس ۱۹۳۵) سگ نر سفید رنگی از نژاد آکیتا بود که در نزدیکی اوداته، آکیتا در کشور ژاپن به دنیا آمد.[۱] داستان زندگی این سگ و سپس ارتباط صمیمانه او با پروفسور شابرو اوئنو و وفاداری بی‌حدش به این پروفسور باعث گردید تا به عنوان اسطوره وفاداری در ژاپن شناخته شود و پس از مرگش به یک سمبل تبدیل شد و از روی زندگی او کتابی نوشته و سپس فیلمی تهیه گردید و در توکیو و در ایستگاه قطاری که هر روز به انتظار ورود پروفسور شابرو اوئنو می‌ایستاد نیز مجسمه یادبودی بنا گردد. ویکیپدیا
در سال ۲۰۰۹ فیلم هاچی: داستان یک سگ براساس زندگی هاچیکو ساخته شد.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد