کیش فرد پرستی یک جور " تابو " سازی است !


کیش فرد پرستی یک جور " تابو " سازی است !
 

تورج پارسی


دوشنبه بیست و ششم ژانویه دوهزار پانزده


کیش فرد پرستی یک جور " تابو " سازی است ، به این عبارت که هر گونه نقد  " فرد " یا تافته جدا بافته  " ممنوع " می شود  و وی  کم کم از آدمیان جدا و در ردیف " خدایان " می نشیند و " مقدس " می گردد !
از این جدا بافتگان دینی و غیر دینی در عالم پایین  و بالا کم نیستند ! از  آخوند محله گرفته  تا مغز متفکری همانند جناب آقای احمدی نژاد یا کمی اونورتر  رهبر  همه ی کرات آسمانی !!  چه بسا که هنوز کسانی باشند  که به خاطر توهین غیر مستقیم به دماغ قلمی  آقای احمدی نژاد   با  " مهر همیشگی " اسلامی در دانشگاه  اوین به راه راست هدایت می شوند !
دوستی  به طنز می گفت بد و بیراه به خدا البته جرم سنگینی نیست ! اما وای به حال کسی که به امام جمعه ی روستا چیزکی آن هم در گوشی بگوید !! که  ستون های دین به فریاد در می آید و......


یا شنیدم اندیشمندی  افسانه ی " یونس و ماهی " را باخرد همخوان ندانسته است ، نمی دانم این اندیشمند ، هنوز زنده است یا در دهن " کوسه  " جایش دادند !! که دیگر از دانش گپ نزند ، فقط اطاعت بکند تا در بهشت به رویش بسته نگردد !!

در اینجا نگاهی بیندازید به اندیشه ی دو نفر از خردوران تاریخ ، ببنید چه فاصله ای دارند با مقدسان :


کیش فرد پرستی و مارکس....


مارکس  :در نامه ای به یک فعال آلمانی ویلهلم بلوس نوشت :

"چون هرگونه ازانواع کیش فردپرستی مورد نفرت وانزجار من است. در طول برگزاری مجمع «بین الملل»  پیام ها ونامه های واصله از کشورهای مختلف را که مربوط به شایستگی وخدمات " من  " بود قرائت نکردم... جواب ندادم. تنها در چند مورد نویسندگان چنین نامه هایی را مورد ملامت وسرزنش قرار دادم.هنگامی که من و انگلس به اتحادیه مخفی  کمونیست ها پیوستیم. شرط کردیم تمام مطالب مندرج در اساسنامه که " اطاعت از شخصیت ها  " را ممکن ومیسر میکرد از متن اساسنامه حذف گردند. "(مجموعه آثارمارکس و..ج26ص487)
چندی بعد، انگلس نوشت: "مارکس و من همیشه مخالف  مظاهر آشکار " کیش فرد پرستی "  در مورد افراد بودیم. به ویژه نسبت به مظاهر این پدیده نسبت به خودمان مخالفت میورزیدیم." (همان ج27ص278)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد