به دو چیز می اندیشم سیاستمداران که دروغ می گویند و به چشمان باز این دوجوان مدرسه ای .

به دو چیز می اندیشم سیاستمداران که دروغ می گویند و به چشمان باز این دوجوان مدرسه ای .....

سه شنبه پانزده سپتامبر دوهزار پانزده
تورج پارسی

وقت دکتر دارم به عادت همیشگی زود از خانه می زنم بیرون ساعت بیست دقیقه به هفت است ، باد سرد مهرگانی می زود ،به یاد عباس مهرپویا که خواند :نسیم سرد مهرگان زمرگ گل خبر دهد ! آنرا زمزمه می کنم !!
پیاده می روم چندین ایستگاه بعد سوار می شوم به طرف بیمارستان صندلی جلو من دو پسر نشسته اند که شاگرد مدرسه هستند .
gymnasiet / high school
پیداست دنباله ی گفتمانشان به داخل اتوبوس کشیده شد ه است .، اولی را توماس می نامیم می گوید من در یک خانواده بزرگ شدم که باوری به خدا و دین ندارند ، می بینم کم کم تمام اروپا زیر پوشش دین اسلام در می آید ما توانستیم قدرت کلیسا را مهار بکنیم اما اسلام را نمی شود مهار کرد چون اینان با منطق کاری ندارند
کشور ما نقشی در جنگ افروزی خاورمیانه ندارد اما سیل مهاجران به سوی ما روان است ، چرا به عربستان نمی روند همان جایی که سلطان چاه های نفت ، ساحل جنوبی فرانسه را اجاره می کند برای عیاشی هایش ... من به حقوق بشر باورمندم اما به گجنایش کشورم هم می اندیشم !
سیاست مداران ما دروغ می گویند ! ما گرفتار دروغ هستیم !

دومی را رولاند می نامیم : رولاند می گوید امریکا و شریک هایش جنگ را راه می اندازند اسلحه می فروشند . کشورهارا غارت می کنند ، اما مهاجران به آنجا دسترسی ندارند تنها ماییم که گرفتار حقوق بشریم ! قبول دارم سیاست مداران ما دروغ می گویند !
جراح متخصص اعصاب از همین سوریه آمد دوسال در سوئد ماند سوئدی هم خوب یاد گرفته بود به او کار ندادند ، مجبور شد از سوئد برود از آن سو چگونه می خواهند پاسخگوی سیل مهاجران باشند ! سیاستمداران ما گوبلزند ،دروغ می گویند من نژاد پرست نیستم ، با حزب نژاد پرستان هم در تضادم !!! ا من با چشم باز به پیرامون نگاه می کنم ....
اتوبوس به بیمارستان رسیده پیاده می شوم به دو چیز می اندیشم به سیاستمداران که دروغ می گویند و به چشمان باز این دوجوان مدرسه ای ...... می پرسم صاحبان سرمایه جهان را به کجا می برند ؟ می پرسم با فریاد !!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد