واسونک هاى شیرازى‬‬


واسونک هاى شیرازى‬‬

Vaasunak

‫‫من رفیق باغ و آبم با بهار همسایه ‌ام‬‬
‫‫من به دستت از دل خود یک سبد گل داده‌ ام‬‬‬

‫‫تورج پارسی‬‬

‫‫واسونک ها ترانه های از دل و جان بر آمده ای هستند که عنوان " پیوند زناشویی " را با خود از این سو به آن سو می برند . ترانه هایی هستند که از گاه خواستگاری تا هنگامی که اروس پای به خانه ی شوی می گذارد توسط زنان خوانده می شود ، گاه یک زن می خواند و گروه دم می گیرد و دستک زنان " کف زدن " اوج شادی شادکامی را نشان می دهد . آیا واسونک ها را چه کسی ساخته پرداخته است ، آشکار نیست بلکه می توان گفت همچون آهنگ های محلی دل سوخته گان گم نام آنها راساخته و از سینه به سینه منقل شده است البته در راستای زمان و مکان تغیراتی پذیرفته اند . این واسونک را گلوریا هم خوانده در گاه شنیدن چشمانم جای اشکی بیشتر نداشتند‬‬ !

‫‫یه چراغی سیت بسازوم شیشه‌ اش خورشید نشون‬‬
‫‫یک فتیله روش بزاروم شعله‌اش ظلمت شکون‬‬
‫‫با کلیدی از سپیده قفل شب را وا کنم‬‬
‫‫از تو صندوق صدهزار تا مروارید پیدا کنم‬‬
‫‫ابر سرکش، ابر تیره یکه تازی می ‌کنه‬‬
‫‫آسمون پر ستاره نیزه بازی می‌ کنه‬‬
‫‫من رفیق باغ و آبم با بهار همسایه ‌ام‬‬
‫‫من به دستت از دل خود یک سبد گل داده‌ ام‬‬‬

Image may contain: flower, plant and nature
Image may contain: 4 people, people smiling
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد