آن روز آفتابی و گرم سار به .... NAtional Gallery Of Art رفتیم !

Touradj Parsi added 8 new photos — with Fahimeh Forouzesh.

آن روز آفتابی و گرم سار به ....
NAtional Gallery Of Art
 رفتیم !

تورج پارسی

پنج شنبه دوم ماه جون دو هزار شانزده

از چهار نفر دکتر مقتدر و آقای جهاندار معماریان ( تیله معمار ) غائب بودند فهیمه بانو فروزش ( همسر دکتر مقتدر ) و من حاضر بودیم ! نخست با ماشین رفتیم تا وینا و از آنجا با مترو به واشنگتن ! گرم بود گرم و ما هم به روی خودمان نیاوردیم ! به گالری هنر رسیدیم ، خونوک بود و دل چسب ! 
من در برابر هنر و زیبایی طبیعت و ....تسلیم هستم ! و آنگاه است که  آرزو می کنم به جای دو عدد چشم نا قابل هزاران داشته باشم چرا که دو چشم گنجایش دیدن آن همه زیبایی را ندارد در نتیجه گیج هستم گیجتر می شوم و حیران ! می مانم که به راستی هنر تسلی می دهد ، جاریت می سأزید که حتا با همان دو چشم زبان بسته سر شار بشوی ، مست از باده زندگی بشوی و ......
 خوشبختانه بانو فهیمه آگاهی خوبی از هنر نقاشان داشت و دست مارا هم می گرفت ، اما به راستی هنر بی کرانه است و بی کرانه !
از کارهای رودین عکس گرفتم ، جالب که یکی از مجسمه هایش morningg نام دارد ! کلی معنا همره دارد ، همین واژه چه آرامشی شاباش می کند ! سعدی را 
 در خود می یابم :

" صبح " می خندد و من گریه کنان از غم دوست
ای " دم صبح " چه داری خبر از مقدم دوست
باز در سعدی غوطه می خورم :
سر آن ندارد امشب که برآید " آفتابی "
چه خیال ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی
و سرانجام کلام سعدی را در رخ سپید بانوی morning گو
رها می سازم :
 شب دراز به امید " صبح " بیدارم !!!

از این تابلو به تابلو یی اما دریغا که مجال نداد یاداشتی بردارم !
 این برایم فاجعه بود ، درماندم ! اما در برابر بزرگى کار أهالی هنرخردم ، باید سپاس برد خداوندان هنر را و خوانی که در تاریخ و بر تاریخ گسترده اند !

! بانو فهیمه اطعام مساکین فرمود در همان گالری هنر که مرا به سپاس بیشتر وامی دارد !

باز با مترو برگشتیم به طرف ماشین ، در ماشین که باز شد حس کردم در اهوازم ! برشتیم یک باره ، و به یاد ترم تابستانه که می باید به دانشجویانم که می خواهند فارغ التحصیل بشوند درس بدهم ، دانشگاه جندی شاپور ، اهواز همان شهری است که به گفته ای چندین خورشید در آن کار گذاشته اند !!

Comments
Nilufar Javanan
سر ان ندارد امشب که بر اید افتابی چه خیالها گذرکرد و گذر نکرد خوابی بیاد راست قامتان سرزمینم
Fahimeh Forouzesh
با سپاس فراوان إستاد مهربان و عزیزم.
Reply
1
3 June at 15:16
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد