آذری در خانه دارم

به مناسبت روز آذر از ماه آذر / نهم آدر ماه جشن آذرگان

آذری در خانه دارم

تورج پارسى

با تو هر شب در بهشت لحظه ها ، پیمانه دارم 
باده از چشمت خورم چون عالمی شکرانه دارم

در نگاه لحظه ها ، روید بسی باغ بهاران
در زمستان زمانه ، آذری در خانه دارم

زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم 
محتسب داند که من در خانه ام ، میخانه دارم

غم اگر بر در زند ، گویم برو دیگر نیاید
چونکه سیمرغی ورای قاف این کاشانه دارم

ساغر هستی شده پر از شراب تاک چشمت
من ز استغنای خود بس حیرتی مستانه دارم

مهرگانی بزم جمشیدی به نوروز نیایی
در شب یلدای عشقت خلعتی شاهانه دارم

شعر" حافظ " در نگاهت ، در تبسم شعر " سعدی "
" نیکی کردار زرتشت " آذری در خانه دارم .

فوریه ۱۹۸۶
آذر = آتش جشن

آذرگان جشن بزرگداشت " منش و اندیشه ى نیک " بر همگان خجسته بادا !

-4:50
LikeShow More Reactions
Comment
Comments
LikeShow More Reactions
Reply
1
2 hrs
Remove
Touradj Parsi
درود وسپاس آقای نکهبان
LikeShow More Reactions
Reply
1
2 hrs
Manage
Ali-Reza Modjallal
هماره دیده گان تان از ترنم شعر حافظ، در تبسم باد!
LikeShow More Reactions
Reply
1
1 hr
Remove
Kiana Ir Riahi
جشن آذرگان برشما استاد گرامی! و همه مشعل داران فرهنگ و اندیشه شاد باد.
Image may contain: fire and night
LikeShow More Reactions
Reply
1
56 mins
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد