تاکنون شیرازی خوش کلام ندیده بودم !!!


تاکنون شیرازی خوش کلام ندیده بودم !!!
تورج پارسی
دوم فوریه دوهزار هیژده

آنروز کفش کلاه کردم تا به دیدار دانش سارریی عکاس و داور بین المللی بروم ! نمایشگاهی در گالری اپسالا برپاکرده بود ! آقای بردیا حدادی که نقاش است و باشنده در پایتخت زنگ زد که شرکت می کند ، به اتفاق حضرت ایشان به سوی دانش راه افتادیم....... 
از ویژگی های دانش لبخند همیشگی است که دارد ! باران باشد یا برف، توفان یا نسیم ، اروسی یا عزا فرق نمی کند دانش لبخندش را همراه می آورد !! خوش کلام هم هست !! شیرازی خوش کلام ندیده بود ! البته یکی در مسکو دیدم که روسی را باگویش شیرازی گپ می زد 
Да, я иранский! Из Шираз
ha jounom ! ha
بله من ایرانی هستم از شیراز ! ها جونوم !ا ها !!!
آن آقا هم همه ش لبخند می زد ! مثل اینکه یه چیزیشون میشه خدا وکیل !!! به هرجهت دانش برای باشندگان از کاریهایش گفت البته با لبخند ! یک جور کلاس دار خوبی است ! کلاسش خسته کننده نیست ! یک عکس را نشان داد و گفت بعد از خوردن سوسیس این عکس را گرفتم !! هیچ کس اینطور گپ نمی زند مگر شیرازی باشد ! یعنی سبب نزول این عکس سوسیس بوده است !! من گوشه ای کز کرده بودم و می پاییدمش ! 
یک عکس هم از شهر اپسالا گرفته بود، البته در هلوکوپتر از بالای سر شهر ! بار اول هم که سوار هلکوپتر شده سرش گیج رفته و به قول خودش بالا آورده بود !!! البته گلاب به رو !!!

و اما عکس ها.....
عکس ها هر یک قصه ی خودرا دارند ! دانش در عکس ها حرف می زند ! حرف هایی از جنس سکوت اما به گوش می رسند ! حرف هایی که چشم ها آنرا می بینند ! میان دانش و دوربینش یک جور رفتار مسالمت آمیز ست ! یک هم خویی به همین سبب میان عکس و عکاس نمی توان دیواری یا فاصله ای دید ! 
در کنج خاموش هر عکسی برشی از زیبا شناختی موج می زند چه در عکسی که از درون کلیسا گرفته تا زن برهنه ای که درپشت نازیکی چادر، اندام را به ترانه خوانی واداشته است !
در باره همین عکس زن و چادر نازیک پرسیدم ، پاسخ داد : این یکی از عکسهایی هست از سری عکسهایی که در مورد" حجاب " گرفتم تو سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱. در پاریس سال ۲۰۱۲ نمایشگاهی با این مضمون داشتم و بعد از اون فرصت نمایش این عکسها رو نداشتم. روز تولد من هم هفده دی روز کشف حجابه !!

Image may contain: 1 person, standing and indoor
Image may contain: outdoor
Image may contain: one or more people, crowd, sky and outdoor
Image may contain: sky and outdoor
Image may contain: one or more people, outdoor and water
LikeShow More Reactions
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد