بر سر کویش کن گذری گو به فغانم !


بر سر کویش کن گذری گو به فغانم !

تورج پارسی

با یاد همیشگی بادومی آن نازنین یار روزگار ! خلاصه ای بود از صدای داریوش رفیعی و کوروس سرهنگ زاده ! و می خواند و می خواند چنانچه می شنومش هم چنان از آن همه دورها !

موسیقی ما با بال های ترانه پرواز می کند ، هر چند که کمتر به ترانه سرا توجه می شده است ، یعنی سه ساق آهنگ ساز و ترانه سرا و خواننده بیشتر خواننده جلوگرست در حالی که هر آهنگی برآیند هنر سه گانه است .
شوربختانه روی ترانه های ایرانی که شاخه تناوری از ادبیات ایران است کار جدی انجام نشده است ، ترانه های ایرانی پراز پیام های گوناگون است از هجر تا وصال و...... آن همه تصویر سازی ها و تشبیهات که خود جان جهانی است بر بال واژگان . درست به این ترانه گوش فرا بدهید تا ژرفای پیامش را دریابید

https://www.youtube.com/watch?v=HK9MzU4cpIQ
پیک سحری

ترانه کریم فکور
آهنگ از خرم در مایه دشتی
خواننده پروین ، بازخوانی کوروس سرهنگ زاده

یک نفس ای پیک سحری
بر سر کویش ،کن گذری
گو به فغانم ،به فغانم ، به فغانم

ای که به عشقت زنده منم 
گفتی از عشقت دم نزنم
من نتوانم ، نتوانم ، نتوانم

من ؛غرق گناهم ،تو عذر گناهی
روز و شبم راتو که مهری تو که ماهی

چون باده به جوشم ، در جوش و خروشم
من سر زلفت به دو عالم نفروشم

ای که به عشقت زنده منم
گفتی از عشقت دم نزنم
من نتوانم ،نتوانم ، نتوانم...

همه شببر ماه و پروین نگـــــرم
مگر آید رخسارت بر نظــــرم
چه بگویم ، چه بگویم ، چه بگویم زیــن راز 
من همین بس ، که مرا کس ، نبود دمساز

یک نفس ای پیک سحری
بر سر کویش ،کن گذری
گو به فغانم ،به فغانم ، به فغانم

ای که به عشقت زنده منم 
گفتی از عشقت دم نزنم
من نتوانم ، نتوانم ، نتوانم

YOUTUBE.COM
یک نفس ای پیک سحری بر سر کویـش کــن گذری گو که ز حجرش به فغـــانم به فغـــانم ای که به عشقت زنده منم گفتی از عشقـــت دم نزنم من نتــــــــوانم نتـــــــــوان...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد