زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم


زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم

تورج پارسى


فوریه ۱۹۸۶


با تو هر شب در بهشت لحظه ها ، پیمانه دارم
باده از چشمت خورم ،چون عالمی شکرانه دارم

در نگاه لحظه ها ، روید بسی باغ بهاران
در زمستان زمانه ، آذری در خانه دارم

زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم
محتسب داند که من در خانه ام ، میخانه دارم

غم اگر بر در زند ، گویم برو دیگر نیاید
چونکه سیمرغی ورای قاف این کاشانه دارم

ساغر هستی شده ،پر از شراب تاک چشمت
من ز استغنای خود ،بس حیرتی مستانه دارم

مهرگانی ، بزم جمشیدی به نوروز نیایی
در شب یلدای عشقت ،خلعتی شاهانه دارم

شعر حافظ در نگاهت ، در تبسم شعر سعدی
نیکی کردار زرتشت ، آذری در خانه دارم

آذر = آتش

No automatic alt text available.
LikeShow More Reactions
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد