به راستی که یک عکس برخی هنگام کار هزاران واژه را می کند !

e is worth a thousand word

تورج پارسی
چهار شنبه دوازدهم اکتبر دوهزار شانزده

The expression "Use a picture. It's worth a thousand words." appears in a 1911 newspaper article quoting newspaper editor Tess Flanders discussing journalism and publicity.[1]
A similar phrase, "One Look Is Worth A Thousand Words", appears in a 1913 newspaper advertisement for the Piqua Auto Supply House of Piqua, Ohio.[2]
wikipedia

به راستی که یک عکس برخی هنگام کار هزاران واژه را می کند ! عکس دختر ویتنامی که لخت و گریان ازبمباران ها فرار می کرد هزاران هزار واژه ساخت و در تاریخ گذاشت که به یادمان هست !
در همین سوئد هم هر سال شاگردان کودکستان و مدرسه با هم در کنار آموزگاران و.... عکس می گیرند و در واقع تاریخی یادمانی از راهی که طی کرده اند به جا می گذارند .
برخی هم در همین فیس بوک تاریخ مصوری اززادگاه خود ثبت می کنند از گل و گیاه گرفته تا مردم وکوچه و بازار و... .... که در همین زمینه با آقای دکتر توکلی باشنده شهر زیبای لاهیجان آشنا شدم که بیشتر ارج شان می نهم !

عکس تاریخ مصورست ، تاریخ گویا ! چند شب پیش به دو عکس در این همه کاغذها و آلبوم ها یم دیدم که برخلاف سنت کاری تاریخی، بر آنها ننوشته بودم !! اما حکایت خودرا داشته و دارند همان حکایت کاربرد یک عکس در برابری هزار واژه !
عکسی که در خدمت استاد باستانی پاریزی در همایش جهانی اوستاشناسی در شهر یوتوبوری هستم و عکس دیگری که در خدمت خواننده هنرمند سروش ایزدی / دکتر سوسن مطلوبی / هستم که به گمانم کنفرانس زنان بود در شهر استکهلم ! 
دوستی این عکس را گرفته بود و به من فرستاد ، بی آنکه ما بدانیم ایشان لحظه را شکار کرده بودند ! اگر چشم ها بسته است بی گمان دل ها روشن است !!!
گفتمان با استاد باستانی خود کلاس درسی فراموش نشدنی بود ، بسیار آموختم ! و نخستین دیدار با دکتر سوسن مطلوبی هم این دوستی را رقم زد که به گفته ی رند شیرازبه شمار عمر می گذارم .... با مهر همیشگی

Image may contain: 2 people, people standing and suit
Image may contain: 2 people, people standing
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد