تو ای پری کجایی


شنونده موسیقی جهانم !
تورج پارسی

از خواب که خواب بر می خیزم ترانه یا شعری درمن در حال زمزمه است ! دو روزی است در بند این ترانه ام ! ترانه ای که سنگین باری رابه کول گرفته است ! شعر در اوج زیباشناسی واژگانی را جان بخشیده و هویت داده است ! در مهتاب شبی در کنار ابردریای دریا / اقیانوس کبیر/ با شراب و کهنه ی این ترانه سری به دنیای دیوانگی زدم !!

ترانه ی تو ای پری کجایی سروده سایه و آهنگ خرم و صدای خش دار قوامی در اصفهان خود یک اوج است . من این ترانه را برای نووه هایم زمزمه می کردم هر کجا که بودند می دویدند به طرفم چه رازی را در فضا آشکار می ساخت که همه را به سوی خود می کشانید . نیک باورمندم که ماندگارند آنانی که در غم و شادی ما شریک بوده و هستند !
به گفته ی سایه : 
موسیقی با عاطفه آدمیزاد سر و کار دارد. با هیچ حکمی با هیچ فرمانی با هیچ قانونی نمی شود آن را در قفس نگاه داشت.

با مهر همیشگی

تو اى پرى کجایی / ترانه از ه.ا. سایه / آهنگ از مهندس همایون خرم
خواننده قوامى / در دستگاه اصفهان 
شبی که آوای نی تو شنیدم چو آهوی تشنه پی تو دویدم
دوان دوان تا لبه چشمه رسیدم نشانه ای از نی و نغمه ندیدم
تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی / از آن بهشت پنهان دری نمیگشائی
من همه جا پی تو گشته ام / از مه ومهر نشان گرفته ام
بوی ترا زگل شنیده ام دامن گل از آن گرفته ام
تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی/ از آن بهشت پنهان دری نمی گشائی
دل من سرگشته ی تو نفسم آغشته ی تو /به باغ رویاها چو گلت بویم 
بر آب و آئینه چو مهت جویم / تو ای پری کجائی ؟ در این شب یلدا ز پی ات پویم
به خواب و بیداری سخنت گویم تو ای پری کجائی ؟
مه و ستاره درد من میدانند که همچو من پی تو سرگردانند
شبی کنار چشمه پیدا شو میان اشک من چو گل وا شو/ تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی /از آن بهشت پنهان دری نمی گشائیhttps://www.youtube.com/watch?v=r4Y9sdM3xD0

YOUTUBE.COM
خواننده قوامی شعر از هوشنگ ابتهاج متخلص به ه الف سایه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد