در آستانه ی دانشمندان : طبیعت مطلقیت را نمی پذیرد !

در آستانه ی  دانشمندان : طبیعت مطلقیت را نمی پذیرد !
تورج پارسی

‪"God did not create the universe and the "Big Bang" was an inevitable consequence‬ ‪of the laws of physics‬ "
ونامه ی یک ایرانی به پروفسور هاوکینگ
The Grand Design
 Stephen William Hawking
این ساعت رسیدم به سدمین مقاله ای که درباره پروفسور هاوکینگ خواندم به همین دلیل پیگیری کارهای علمی این دانشمند را سپارش می کنم :
پروفسور استفن هاوکینگ به  همراه فیزیکدان آمریکایی لئونارد میلودینوکتابی به نام  مدل بزرگ در سال ۲۰۱۰ منتشر ساخت . این کتاب همچون خود بیگ بنگ جهان را گرفت .هاوکینگ نابغه دوران  به بیماری ALSدچار است ،این بیماری بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی را مورد تازش قرار می‌دهد و  به آهستگی اعصاب جنبشی بدن را تباه می سازد  و با ناتوان ساختن  ماهیچه‌ها سرتاسر اندام را تباه می‌کند . به مرور ناتوانی جای توانایی را می گیرد و بیمار از نظر جسمی به گوشت خام بی حرکتی تبدیل می شود ، شگفتا که این توانمند اندیشه در همچنین شرایطی سخت دشوار و دلخراش بر اسب باد پای دانش  حرف اخر را در این زمان می زند .کارهای علمی استاد  سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. و در سال ۲۰۰۹ میلادی مدال آزادی را از بارک اوباما ریاست جمهوری امریکا دریافت کرد.
در کتاب  مدل بزرگ می گوید "چون قوانین جدید فیزیک مثل جاذبه وجود دارند کهکشان می تواند خود را از هیچ بسازد. روند خلقت بدون مقدمه و یکباره دلیل وجود کهکشان و هستی ما است . هیچ ضرورتی ندارد که خداوند را برنامه ریز و مسئول آن آفرینش بدانیم.  وجود فرضیه های گوناگون و اکتشافات جدید ثابت می کند که جهان هستی ، یک خالق ندارد بلکه هستی خود را می سازد "
" خدایان در اثر بد فهمی انسان از طبیعت زاده شده اند ، رابته علت معلولی طبیعت برای انسان های باستان روشن نبوده است ، تالس نخستین کسی بود که رابطه علت و معلولی را پی گرفت "
" انسان در طی قرن ها با سختی های ویژه کوشش نموده یک مدل امتحان نشده را بر سرنوشت خود تحمیل نماید . در این میان دیدگاهای دین مدار بیش از همه کوشش در محکم کردن این فرآیند حماقت پروری نموده اند . تفکری که زمین و هستی روی آن رابی ارزش می انگارد و در تمام نگرش ها ی مذهبی و حتا عرفانی تبلیغ می‌شود . جز یک تفکر بطلمیوسی محتوم به شکست تاریخی بیش نیست . آیا عجیب نیست که سرانجام پس از پانسد سال ایستادگی در برابر حقیقت خورشید/مرکزی ، کلیسا ی کاتولیک در سال ۱۹۹۲ در یک نشست در پشت درهای بسته نگرش بی اعتبار خود را تغیر داده و با بیانه ای کوتاه تغیر موضع خود را اعلام می دارد ؟ آیا زمان ان نرسیده که انسان قرن بییست و یکمی با آموختن از درس های ناکام تاریخی به خود آید و ذهن خود را پذیرای حقایق علمی جدید سازد ؟ آیا محاکمه گالیله تنها یک شکست کلیسای مسَحیت است یا شکست همه ی انسان های جزم اندیش ؟ آیا هنوز باید به انتظار گالیله های آینده نشست . 
در رابطه با موجودات کره های دیگر هم توصیه می کند که " نباید ارتباط برقرار کرد چون در حد میکرب ها هستند "

این بخش از کلام استاد سبب شده ایرانی باذوقی نامه ای به ایشان بنویسد :
Wednesday, April 28, 2010
نامه ای به پروفسور هاوکینگ
استیو عزیز،
در شبکه ی بچه محل های خودت خواندم که گفته ای:
"پروفسور هاوکینگ معتقد است که انسان ها به جای اینکه سعی کنند با موجودات فرا زمینی ارتباط برقرار کنند، باید تمام تلاش خود را برای پرهیز از هرگونه ارتباطی با این موجودات به خرج دهند. پروفسور هاوکینگ معتقد است که بیشتر نمونه های حیات فرا زمینی به احتمال زیاد در حد میکروبهایی با ساختار ساده هستند." +

درد دلمان را تازه کردی استیو جان. ما ایرانی ها هم ۳۰ و اندی سال پیش مرتکب اشتباه مشابهی شدیم و با یک سری موجودات آسمانی ارتباط برقرار کردیم. این موجودات، خیلی اتفاقا عقب افتاده تر و ساده تر از ما هم بودند. برای همین هیچ کس فکر نمی کرد که اتفاق خاصی بیافتد. همه می گفتند آخی چقدر این ای تی های آسمانی مامانی و تو دل برو اند. سیگنال بفرستیم بیان پیشمون؟ بفرستیما؟ هی بعضی ها مثل شما گفتن که بابا سیگنال ندین. اینا مال یه کره ی دیگه ان. اینا خطرناکن. میان غارت می کننمون ها. کسی گوش نکرد. هیچی خلاصه یه سیگنال گنده فرستادیم و اینها هم سیگنال را که گرفتند و پیدایمان که کردند یک هو آن روی دارک ویدرشان را نشانمان دادند. حالا هم خوششان آمده و دیگر ولمان نمی کنند. هر شب و هر روز از بالا و پایین و چپ و راست با ما ارتباط برقرار می کنند. مثل میکروب در حال گسترشند و تنها راه نجاتمان هم ظاهرا مهاجرت به کره ای دیگر است. خلاصه خواستم بگویم که پیش آمده شبیه این قضیه.
دوستدار تو
ممل غیر فرازمینی
در 7:41
*******
Amyotrophic lateral sclerosis (ALS)*
برای آگاهی می توانید به سایت های زیر مراجعه بکنید:
ره آورد زمستان ۱۳۸۹ بهار  مسعود عسکری سروستانی۱۳۹۰
http://tazad.blogspot.com/2010/04/blog-post_28.html
http://tazad.blogspot.com/2010/04/blog-post_28.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking
http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Grand_Design_%28book%29

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد