بنا شد امروزبا دانش سارویی عکاس نامور ناهار بخورم


بنا شد امروزبا دانش سارویی عکاس نامور ناهار بخورم

 

 

بنا شد امروزبا دانش سارویی عکاس نامور ناهار بخورم

 

تورج پارسی

 

بنا شد امروزبا دانش سارویی عکاس نامور،  داور بین المللی عکاسی ناهار بخورم . پیدا کردن دانش کار آسانی نیست ،به گفته ی شیرازی ها دختر سعدی است همه جا هست جز خونه ی خودش !! بنا شد جلوی کتابخانه ی شهر همدیگر را ببینم ، ماندم خبری نشد ، زنگ زد پیدات نمی کنم ، گفتم جلوی کتابخانه ایستادم گفت آها من فکر کردم جلوی کتابخانه ی دانشگاه ایستادی ! یعنی سرش با دمش  به گفته ی تاجیک ها در حال بیت برکه "مشاعره " است ، ساعت یک هم من وقت دکتر داشتم شد ساعت ۱۲ رفتیم یک رستوران که بیشتر پژوهشگرانی که میهمان دانشگاه هستند -البته بیشتر از چین  - آنجا ناهار می خورند !! آفتاب بود بیرون نشستیم ،  سلف سرویس بود   غدا بی مزه ، بی آبرو، گوشت نپخته ، ماهی سرد ،  بی حیثیت و بی اصل نسب بود ! در عمرم غذا با احساس در گورماندگی نخورده بودم ! به گفته ی آن تاواریش : مستراح زاده غدایی بود که رستوران چی با آن چپو مان کرد ( چپو ـ غارت ) این تاواریش کلمات قصار زیاد داشت مثلا  اگر غذا بد بود می فرمود رستوران نا بالغی است !!

البته در زندگیم اهل ایراد گیری نیستم اما امروز این غدای مومیایی نشان ایراد یادم داد و اما این دانش در عوض گفت و من خندیدم به ویژه یکی از دوستان آبادانیش بهش زنگ زد و گفت : کا مگه مو گلم که اومدید نزیکم نشستین !! نگاه کردیم دیدیم سه میز اونورتر نزول اجلال فرموده که این هم چسبید ، طنز با معنایی بود ، دلربا ، دل نشین گفت !

دو عکسی دانش با دوربینم گرفت من هم چند تا ازش گرفتم  به شوخی گفتم بگو خودت گرفتی !!!ا روز خوبی بود ، آفتاب بود ، خنده بود ، عکس بود جای شما هم  پتی بود یعنی خیلی خالی !! به راستی دمی با دوست را به گفته ی رند شیراز باید به حساب عمر گذاشت ! با دانش بدرودی گفته تا دیدار دیگر ، از کنار درختی گذشتم که بوی جان پرور پر گنجایشی داشت یک باره این شعر سعدی را در دشتی زمزمه کردم :

ای بوی آشنایی دانستم از کجایی

پیغام وصل جانان ،پیوند روح دارد

سودای عشق پختن ، عقلم نمی پسندد

فرمان عقل بردن  ،عشقم نمی گذارد .

 

· · Share · Delete

    • Danish Saroee درود فراوان
      این همنشینی با شماست که ارزشمند است نه آن نهار که خوردیم البته اگه نهارش خوشمزه بود منو ناراحت نمیکرد. یک چیزى میگم بین خودمون باشه من هیچوقت شانس خوبى تو انتخاب رستوران نداشتم دفعه بعد شما انتخاب کنید
      بدرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد