گل سوری یا گل سرخ

گل سوری یا گل سرخ یا گل آتشین

تاریکی های سوئد بد جوری آغازیده تا برف نیاد تاریکی است که می تازد ، عادت به شب روی ندارم ، اما امشب بد جوری خسته بودم ، از خانه آمدم بیرون و دانستم که پاها همرهند ، رسیدم به در خانه ای که خداوند خانه  در آرایش و پیرایش گل های باغچه ی پیرامونش مهری سرشار دارد و شاید نه من بلکه دوربینم یار همیشگی غار ،هم این خانه و باغچه را می شناسد اما هرگز خداوند خانه را ندیدم، این باغچه گل سرخی داشت که رهگذر به دیدنش دل از دست می داد ، هم اکنون در اثر سرما پژمرده و بدرودی گفته است تا بهارانی دیگر ! کنارش ایستادم و شعری کوتاه به این مضمون سرودم :

 

گل سوری یا گل سرخ

****

گل سوری ، گل تنهایی من

گل ,گل کرده سفر

بی خبر از دل بشکسته ی من  .

گل سوری ،گل سوری ، گل سور

کاش پیغام دهی از ره دور .......

*******

شوربختانه در ایران گل سرخ یا سوری  را به نام دیگری هم می خوانند ، در این باره یک پژوهش یک ساله دارم که به زودی آنرا نشر خواهم داد .

***

به چهره ی  " گل سوری " نگاه می کردم

که بود در" شب تاری " به روشنی چو چراغ . حافظ

 عندلیبان "گل سوری " به چمن کرد ورود

بهر شاباش قدومش همه فریاد کنید ، بهار

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد