زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم

به مناسبت آذرگان

آذری در خانه دارم

 

تورج پارسى

 

با تو هر شب در بهشت لحظه ها ، پیمانه دارم

باده از چشمت خورم ،چون عالمی شکرانه دارم

در نگاه لحظه ها ، روید بسی باغ بهاران

در زمستان زمانه ، آذری در خانه دارم

زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم

محتسب داند که من در خانه ام ، میخانه دارم

غم اگر بر در زند ، گویم برو دیگر نیاید

چونکه سیمرغی ورای قاف این کاشانه دارم

ساغر هستی شده ،پر از شراب تاک چشمت

من ز استغنای خود ،بس حیرتی مستانه دارم

 مهرگانی ، بزم جمشیدی  به  نوروز  نیایی

در شب یلدای عشقت ،خلعتی شاهانه دارم

شعر حافظ  در نگاهت ، در تبسم شعر  سعدی

نیکی پندار  زرتشت ،  آذری در خانه دارم

فوریه ۸۶

آذر = آتش

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد