هم اکنون از رفتن یا به گفته ی بیهقی از " شدن " همایون خرم آگه گش

هم اکنون از رفتن یا به گفته ی بیهقی از " شدن " همایون خرم آگه گشتم ، شمعی برافروختم و به یادش جامی شراب شیراز و درودی به فروهرش که همه ی کارهایش کارستانی بودند . ترانه ی تو ای پری کجایی سروده سایه و آهنگ خرم و صدای خش دار قوامی در اصفهان خود یک اوج است . من این ترانه را برای نووه هایم زمزمه می کردم هر کجا که بودند می دویدند به طرفم چه رازی را در فضا آشکار می ساخت که همه را به سوی خود می کشانید . نیک باورمندم که ماندگارند آنانی که در غم و شادی ما شریک بوده و هستند ! با مهر همیشگی

تو اى پرى کجایی
ترانه از ه.ا. سایه
آهنگ از مهندس همایون خرم
خواننده قوامى
در دستگاه اصفهان
شبی که آوای نی تو شنیدم چو آهوی تشنه پی تو دویدم
دوان دوان تا لبه چشمه رسیدم نشانه ای از نی و نغمه ندیدم
تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی
از آن بهشت پنهان دری نمیگشائی
من همه جا پی تو گشته ام از مه ومهر نشان گرفته ام
بوی ترا زگل شنیده ام دامن گل از آن گرفته ام
تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی
از آن بهشت پنهان دری نمی گشائی
دل من سرگشته ی تو نفسم آغشته ی تو
به باغ رویاها چو گلت بویم
بر آب و آئینه چو مهت جویم
تو ای پری کجائی ؟
در این شب یلدا ز پی ات پویم
به خواب و بیداری سخنت گویم تو ای پری کجائی ؟
مه و ستاره درد من میدانند که همچو من پی تو سرگردانند
شبی کنار چشمه پیدا شو میان اشک من چو گل وا شو
تو ای پری کجائی ؟ که رخ نمی نمائی
از آن بهشت پنهان دری نمیگشائی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد