من لایک می زنم پس هستم !


من لایک می زنم پس هستم !


تورج پارسی


آدینه هشتم اگوست دوهزار چهارده


به ِرضا ستار دشتی نویسنده


مردم در فیس بوک یا ..... دو گروهند, گروهی که می خوانند ، می اندیشند و جهت تغیر حرکت می کنند ، موضوع مورد نظر را می خوانند ، منقدانه به آن نگاه می اندازند، نظر می دهند ، اگر نیاز دیدند با لایک زدن تایید می کنند گه نیز مورد تاییدشان هست اما نیازی نمی بینند به لایک زدن !  اینان در متنند !
گروه دوم نمی خوانند ، نمی خواهند بیندیشند اما لایک می زنند که نشان بدهند که هستنتند ، اگر این گروه را بنا به اندیشه ی دکارتی بخواهیم ترسیم بکنیم : من لایک می زنم پس هستم !  این گروه بیرون از متن جا می گیرند !
رنه دکارت گفت من می اندیشم  پس هستم / Cogito ergo sum / یعنی جانمایه ی بودن را بر اندیشه گذاشت اما !!
جامعه ی انسانی همیشه نیازمند به گروه اول  است یعنی به اندیشه ورزان که بتوانند در راستای زمان نواندیشی بکنند تا جامعه را نو بسازند , اما اگر گروه  دویم هم به مرور شیوه گرو  نخستین را بربگزیند یک نیروی پیشرو شکل خواهد گرفت ، این بدان معنا نیست که همه باید مانند هم بیندیشد بلکه گوناگونی اندیشه و  فکر سبب تکامل اجتماعی می گردد.  
René Descartes  "Cartesian"; 31 March 1596 –
  died on 11 February 1650 in Stockholm, Sweden            

نظرات 1 + ارسال نظر
leyla جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:10 ق.ظ http://leylasky.blogsky.com

مطلب جالبی بود، موافقم ، دقیقا همینطور هست که میفرمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد