شبی از شب های موسیقیایی


شبی از شب ها ی موسیقیایی

چهار شنبه بیست و ششم نوامبر

تورج پارسی

دوستانم  فاتی و‌ شهریار  سخت کارشان سنگین است باوجود حال "  دغدغه موسیقیایی " آرام شان نمی گدارد . گروهی که نام Circle of the Ethereal بر خود داشتند  شبی گرم را به ما هدیه کردند که از بهر خود سپاس می برمشان /اثیر یا عنصر آسمانی شاید بیشتر به معنا نزدیک تر باشد تا جمع پریشان /
به هر روی در بروشور آمده که شبی خواهیم داشت با موسیقی صوفیانه ، ارکستر در واقع اعضای یک خانواده بودند که  دوبخش موسیقیایی فارسی و کردی را اجرا کردند .
با صدای سارنگ و برادرش ارژنگ در یوتوبی به نام کردستان آشنا شده بودم ، سارنگ صدای دل نشین و شفافی را داراست، صدایش کوک دشتی دارد ! ارژنگ هم صدای دامنه داری دارد.
سودابه اسد پور و کاوه سپندار و کسرا سپندار هم به ترتیب تاس، نی و دف و عود نواختند ، امید به حرکت و توفیق بیشتر ...... ترانه هایی که خوانده شد :
دیوانه و رند، روزگار ، دوران عشق، هنگام وداع ، چنگ شکسته ، گردون ، پیر مغان ، حیران ، دنه و دنگ ، به لنجه بود .....
برای این گروه که از ایران آمده بودند آرزوی موفقیت می کنم ! امید دارد که گروه در " صوفیانه " نوازی نماند ، دراین  بی کرانه دریای  موسیقی بیشتر و بیشتر کنکاش و جستجو کرده و بر پهنا و درازای موسیقیی بیفزایند . در من بی شمار یادها از موسیقی کردی هست باشد که نهان مانده ها را بیابند و آشکارشان بسازند . اگر در آب حرکت نباشد بو خواهد کرد و .... مرگ موسیقی در یک جا ماندگی است ، اسیر شدن است ....
از دوستانم فاتی و شهریار سپاسگزارم برای این همه زحمت ..... با مهر همیشگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد