دیروز دوستی که پزشک است و شوخ طبع میلی به من فرستاده بود.....


دیروز دوستی که پزشک است  و شوخ طبع میلی به من فرستاده بود.....
تورج پارسی
پنج شنبه بیست و یکم مه دوهزار پانزده

دیروز دوستی که پزشک است  و شوخ طبع ، میلی به من فرستاد  بود.... معمولا هم چنین آغاز می کند : آقو نمازت قضا نشه !!! پاشو !! دیروز هم به روال همیشه :
آقو نمازت قضا نشه !!! پاشو !!  میگمت می تونی تصور بوکنی که باز شاگرد مدرسه بشیم ، و معلم انشا هم صادق هدایت باشه و انشا هم همون تکیه کلامش  : نصیب نشه ! را بگه انشا بنویسیم  !!!
هر کدام از همکلاسا هم بیان و انشاشون را بوخونند و نوبت به من برسه و به جای انشا عکس مریمک رو بیارم و نشون بدم  !! فکر می کنی هدایت چه بگه  و چه نمره ای بهم بده ؟
پاسخش دادم آی َطبیب نا محرم ! بر می خیزد کلاه بر سر می  نهد به عکس نگاهی  و عنک کنان  زمزمه می کند :


لاشه ی ، گندیده ای در یک کنار افتاده است

"سنده " ای  پوسیده ، دور از " سنده زار " افتاده است *


بعد به تو  می گوید : های ریشمیز شیرازی !!! نا اهل  !!!گفتم نصیب نشه ،تازه رفتی مصورشم کردی !!! برو بنشین صفر !!!

*********************************************
*شعر از کتاب توپ مروارید صادق هدایت  مقدمه و تصحیح و توضیح دکتر محمد جعفر محجوب ، چاپ آرش سوئد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد