سعدی نیش زدن را در سرشت کژدم یا عقرب می داند

Scorpion
نیش عقرب نه از ره کین است
اقتضای طبیعتش این است !!!!
تورج پارسی
دوشنبه نهم نوامبر دوهزار پانزده
سعدی نیش زدن را در سرشت کژدم یا عقرب می داند، اما دشمن واقعی کژدم انسان نیست بلکه یک گونه سار است ! همین بند پا که از خانواده ی عنکبوت هاست هنگام گزیدن آدم ها تمامی سم خودرا بکار نمی برد چون نیاز آنی  به خوراک پیدا می کند در نتیجه در تزریق سم صرفه جویی می کند
نیش نخستین کژدم درواقع تزریق آنزیم است که یک جور اخطار به دشمن است که دور بشود نیش دوم هنگامی است که راه فرارش بسته بشود آنگاه است که سم اصلی را بکار می گیرد !
پس با این حساب سر انگشتی کژدم بیچاره هم با شعار پر سر و صدای " اقتضای طبیعت "  کمی به دورست ! این متهم خوراکش حشرات است یک گونه " زرد " رنگش هست که همچون آدم ها گزنده است و کشنده ...... !!
 این آدمی که اشرف مخلوقات شده است / ناگفته نماناد که این عنوان را مخلوقات دیگر به وی نداده اند  بلکه کلاهی است که خود دوخته است /بیش از هر موجود دیگری به هستی آسیب می رساند و بر خلاف کژدم با همان نیش نخستین سم اصلی را خالی می کند !
بخشی از تخریب توسط انسان های عادی انجام می شود به علل گوناگون بخش عمده تخریب از سوی صاحبان سرمایه که در پی سود بیشترند و همه چیز را برای منافع خود به تباهی می کشانند ! انجام می شود !
نگاهی به ایران سرزمین گل و بلبل بیندازید ، سرزمینی که پردیس ساز و پردیس پرور بود *
روز روشن درختان کهن را که تاریخی دارند  ریشه کن می کنند ، دگر روز پارک یا تنفس گاه زمین را تخریب تا آپارتمان بسازند ! از نابودی جنگل ها دریاچه ها رودخانه و......  فریادها بلندست !

The Avestan word pairidaêza-
and English paradise


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد