در محضر هم امضا بکنی که همسرت با فرزندش حق خروج از کشور را دارند !!!

در محضر هم امضا بکنی که همسرت با فرزندش حق خروج از کشور را دارند !!!
تورج پارسی
آدینه چهارم دسامبر دوهزار پانزده

کمی سرماخوردگی یعنی کمی هم بی حوصلگی ! اما آنچه که  به گفته شمس  " کشتی نوح مان برد در توفان روح " میلی است که از ایران به من فرستاده شده است ! میل را چندین چند بار خواندم ، به طوری که کفر واژگان نامه را در آوردم از بس سبک و سنگین کردم !
سرانجام  به گفته ی نصرت در این هنگامه به راستی :
من مرده بودم
رگ هایم
این تسمه های تیره پولادین
بر گرد لاشه ام پیچیده  بود !!!!
بله این نامه یا میل از سرزمین ظلمت جاوید که ایران نام داشت به دستم رسیده است!!
پسری شیفته هم کلاسش  می شود ، دختر  هم اشارتی می دهد و پس از چندی پسر  عشق را در خانه فریاد  می کند ! که بله عاشق هم کلاسم شدم و او هم در این عشق می سوزد !!  و به قولی : مست و خرامان می روم پوشیده چون جان می روم !!! پدر و مادر که هم چنان ازتباهی زندگی پسر اول هنوز راحت نشده اندکه بلایی دیگر برخاسته !! هر چه فرزند را پند می دهند جانم بذار فوق لیسانست تمام بشود ، کاری بیابی تا ماهم با چنین پشتوانه ای تا خانه سلطان بدویم  !! پسر می گوید شما پا پیش بگذارید برای خواستگاری باقی ش با من !!!
این پدر و مادر هم در نهایت بی میلی به عشق نه نمی گویند با وقت قبلی رهسپار خانه ی دختر می شوند !!
نخستین پرسش خانواده دختر : شغل شما چیه ! هنوز دانشجو هستم ! خونه داری ؟ نه نزد پدر و مادرم هستم  ! پس دختر مارا هم به خانه ی پدر و مادرت می بری ؟‌ شاید !!! پس مطمئئن نیستی ؟‌ هستم
آقا جان برو نخست درست را تمام بکن ! دویم کار پیدا بکن ! سویم خانه بخر !! چهارم با در دست داشتن مدارک محکمه پسند بیا خواستگاری !
آنگاه باید دوهزار سکه بهار آزادی و قباله خانه را به نام دخترم بکنی و در محضر هم امضا بکنی که همسرت با فرزندش حق خروج از کشور را دارند !!!
پسر می گوید ما که هنوز ازدواج نکردیم که بچه دار بشویم !!!
پدر دختر پاسخ می دهد ما پیش بینی همه چیز را می کنیم !!!
از سرگذشت پسر پس از خواستگاری خبری در دست نیست ! نه از زنده اش و نه از مرده اش
اما دختر با مردی محکمه پسند  ازدواج کرده  و شایدم  هم اکنون به خارج پرواز کرده است !!
 جامعه آن چنان درهم است  که مپرس ! نمونه ی کوچکی از کارنامه ی جامعه ی امروز ایران !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد