به مناسبت خورداد روز از ماه فروردین / ششم فروردین ! زادر روز زرتشت




به مناسبت خورداد روز از ماه فروردین / ششم فروردین ! زادر روز زرتشت


م. امید و زرتشت 


" سه نیک " ش  بهین رهنمای جهانست   مفیدی چنین مختصر دوست دارم

" نه  کشت " و " نه فرمان کشتن " به کس داد 

ازاین روش هـــــــــــــــــــم معتبر دوست دارم 

من آن راستین پیر را ، گر چه رفته ست      

  از افسانه آن سوی تر ، دوست دارم


***




آذری در خانه دارم 


تورج پارسى

با تو هر شب در بهشت لحظه ها ، پیمانه دارم 

باده از چشمت خورم چون عالمی شکرانه دارم 

در نگاه لحظه ها ، روید بسی باغ بهاران 

در زمستان زمانه ، آذری در خانه دارم

زیر چشم محتسب ، باده کش کوی مغانم 

محتسب داند که من در خانه ام ، میخانه دارم

غم اگر بر در زند ، گویم برو دیگر نیاید 

چونکه سیمرغی ورای قاف این کاشانه دارم

ساغر هستی شده پر از شراب تاک چشمت 

من ز استغنای خود بس حیرتی مستانه دارم

 مهرگانی  بزم جمشیدی  به  نوروز  نیایی

در شب یلدای عشقت خلعتی شاهانه دارم 

شعر حافظ  در نگاهت ، در تبسم شعر  سعدی 

نیکی کردار زرتشت  آذری در خانه دارم

فوریه  هشتاد و شش  .

آذر = آتش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد