" هنر" بدون نو آوری ، بدون پس زدن " دیوارها " مرداب می شود !

" هنر"  بدون نو آوری ، بدون پس زدن " دیوارها  " مرداب می شود !

تورج پارسی


یکشنبه هفدهم آپریل دوهزار شانزده


هنر بدون " نو آوری " ، بدون پس زدن  " دیوارها"  مرداب می شود که آن هم عمرش نپاید، زیر چنگال گرما " آب / رویش /  بخار می شود و ....

هر کجا سرک می کشم در پی آنم که بینم چه کرده و به کجا رسانیده است ! از نقاشی تا شعر از موسیقی تا .......

در این نو آوری ها ، در این دیوار پس زدن ها و.....بر  گنجایشم من هم افزوده می شود ، من هم به نا یافته ها می رسم ! من هم " نو" می شوم  به گفته ی زنده یاد دکتر آریان پور :

هر چه را " این " گویی آخر " آن " شود        

 " این " شود نابود ، آنگه " آن " شود

پس دراین  پروسه ی " آن " شدن ها حرکت نهفته است و این حرکت است که بر اصول دیالکتیک تغیر را سامان می بخشد .

داشتم شعرهای بیژن سمندر را بازخوانی می کردم ، در هر گام ،نو می شود و در گام دیگر نوتر ! چه خدمتی بیژن به شعر بومی شیراز کرد چه اندازه از مرگ و میر واژگان کاست ،نیازمند به مجال دیگری است در این بیت چه زیبا و زیبا شناسانه  از" بازی حکم *" برای بیان زیباترین شکوه عاشقانه سود جسته است !

یی " بازی " فلک کرده که آخر" بباخم  " من 

جخ حالو  میگتم  " حکم دله "  که من  " تکوم  " رفت  

یک بازی فلک کرد که آخرش من ببازم ، 

تازه حالا بهم میگه " حکم دله " که من تک دل از دست دادم !!!

****** 

* در میان بازی‌های ورق  " حکم  "  بیشتر علاقه مند دارد به ویژه در جنوب .  این بازی چهار بازیکن داردکه دوبه‌دو یار یکدیگرند .

https://www.youtube.com/watch?v=whsTPifyJYc

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد