قصه ی آدمی را تنها شاعران نمی سرایند بلکه .....


قصه ی آدمی را تنها شاعران نمی سرایند بلکه .....
تورج پارسی
سی و یکم مارس دوهزار هیژده
شعر قصه ی آهنگین آدمی است ! وصل یا هجران فرقی نمی کند ، قصه ی آدمی است ! درون قصه ی آدمی تلخ و شیرین همرهند ! داوری کردن به آن راهی ندارد ! قصه ی آدمی است ! 
قصه ی آدمی را تنها شاعران نمی سرایند که نامی و نشانی دارند بلکه عاشقان دوره گرد ، بلکه نی لبلک چوپانی در گرمازار دشت ها ، بلکه بر سنگ مزاری کهنه در غبار زمان، بلکه زنی کولی همو که غریبه ی جهان است ........... می نالند و به دست باد می سپارند تا آن سوترک ببرد !
قصه ی آدمی یک جورخواب و بیداری است که نه آغازی و نه پایانی دارد ! کاروان بی جرسی است در راه ! برخی می گویند حرف اول قصه ی آدمی را عشق می زند و برخی می گویند مرگ ! شایدم عشق همان مرگ و تولدست ! 
چرا که برخی در عشق زاده می شوند و برخی دیگر بر بال مرگ می نشینند ! قصه آدمی لبریزست از کام و ناکامی ها که ادامه دارند چه در مهتاب شب ها چه در بن بست آن همه تاریکی ها ! و ....... قصه ی آدمی بی کرانه است مکان و زمان در آن دخیل نیست چرا که قصه ی آدمی به زبان همگان نوشته شده است ! 
امروز قصه ی آدمی را کولی های روس برایم خواندند تا رسیدم به شاملو و فرهاد را گوش کردم : 
یه شب مهتاب ، ماه میاد تو خواب / منو می بره ، کوچه به کوچه باغ انگوری ، باغ آلوچه / دره به دره ، صحرا به صحرااونجا که شبا ، پشتِ بیشه ها / یه پری میاد ، ترسون و لرزون پاشو می ذاره ، تو آبِ چشمه / شونه می کنه ، موی پریشون
................
می روم تا می رسم به شعر ریاضی پراز تصویر " حسین منزوی " شاعر که دیر شناختمش ! افسوس

حاصل جمع آب و تن تو ضربدر وقت "تن شستن " تو 
هر سه منهای "پیراهن " تو، برکه را کرده حالی به حالی ........

قصه ی آدمی نه آغازی و نه پایانی دارد ! قصه آدمی است !

‪Leon Perrault: Painting The Water Nymph‬ * 
‪Theme: Paintings of Water Nymph. Painting the Natural beauty of female body‬ . 
‪A Water Nymph, Oil on Canvas‬
‪by Leon Jean BasilePerrault, 1898‬ . 
‪Leon Jean Bazille Perrault (1832 - 1908), a French painter, was student of Bouguereau, a photo realist painter. In addition to learning the neatness of painting from him, he had taken lessons form the master French painter none other than Picot. Here he would consolidate his art of painting‬ .

Image may contain: 1 person
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد